Diferencia entre revisiones de «Docencia Fasano»

Ir a la navegaciónIr a la búsqueda
Línea 12: Línea 12:

===Student's supervision===

+
2015-today: Supervisor of [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/index.php/Gonzalo_Rumi ''Gonzalo Rumi''] PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on [[Media: Plan_Gonzalo| Relevancia del desacople longitudinal para la transición de fase de primer orden en la materia de vórtices laminar nucleada en cupratos de alta temperatura crítica]](Conicet scholarship)

2017-today: Supervisor of [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/index.php/Jazmin_Aragon ''Jazmin Aragón''] PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on [[Media: Plan_jazmin| Relación entre estructura, magnetismo y superconductividad en calcógenos
basados en Fe]]
+
basados en Fe]] (Conicet scholarship)

+
2020-today: Supervisor of [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/index.php/Puuig_Joaquin ''Joaquín Puig''] PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on [[Media: Plan_Joaquin| Termodinámica, estructura y magnetismo de nanocristales de vórtices]]. (Conicet scholarship)

+
2017-today: Co-Supervisor of [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/index.php/Fede_Elias ''Federico Elías''] PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on [[Media: Plan_Fede| Límites de estabilidad del vidrio de Bragg de vórtices en superconductores laminares]]. Co-supervisor of the experimental activities of the thesis. Supervisor: Alejandro Kolton, Solid State Theory Group, CAB. (Conicet scholarship)

2017-today: Supervisor of [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/index.php/Puuig_Joaquin ''Joaquín Puig''] MSc. thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on [[Media: Plan_Joaquin| Termodinámica, estructura y magnetismo de nanocristales de vórtices]].

===Graduated Alumni===

+
2010-2015: Supervisor of PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro of René Cejas Bolecek  on [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/images/7/71/Cejas_Tesis.pdf ''Structural and magnetic properties of mesoscopic vortex matter''] (Conicet scholarship)

+
2011-2013: Supervisor of Master thesis on Engineering @ Instituto Balseiro of Cristian Belussi on [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/images/7/74/Tesina_Belussi.pdf| Design and implementation of parts of the electronic control system for a scanning tunnelling microscope] (IB-CNEA scholarship)

+
2014-2015: Co-supervisor of Master thesis on Physics @ Instituto Balseiro of Lucas Albornoz (supervised by [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/index.php/Pablo_Pedrazzini ''Pablo Pedrazzini'']) on the topic [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/images/b/b2/Tesina_Albornoz.pdf| Magnetometría Hall aplicada al estudio de transiciones de la red de vórtices en superconductores de alta temperatura crítica] (IB-CNEA scholarship)

+
2015-2016: Supervisor of Master thesis on Physics @ Instituto Balseiro of Jazmín Aragón Sánchez on [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/images/b/b4/Tesina_Jazmin.pdf| Visualización directa y modelado de la transición sólida orden-desorden en la materia de vórtices en superconductores] (IB-CNEA scholarship)

+
2015-2016: Supervisor of [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/index.php/Raul_Cortes''Raúl Cortés Maldonado''] Post-doc stage on Condensed Matter Physics @ Instituto Balseiro, on [[Media:Plan_RAul| Propiedades estructurales del frente de penetración de flujo magnético en superconductores con desorden controlado]] (Conicet scholarship)
 +

2017-2018: Supervisor of [http://fisica.cab.cnea.gov.ar/bt/index.php/Puuig_Joaquin ''Joaquín Puig''] MSc. thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on [[Media: Plan_Joaquin| Termodinámica, estructura y magnetismo de nanocristales de vórtices]]. (IB-CNEA scholarship)

== Teaching as Maître d'enseignement, Instituto Balseiro==

2019-: Statistical Physics

2017-2018: Experimental Physics IV

Revisión del 22:23 8 mar 2020

Student's supervision, Instituto Balseiro

Team2017.jpg
Team2016.jpg

Student's supervision

2015-today: Supervisor of Gonzalo Rumi PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on Relevancia del desacople longitudinal para la transición de fase de primer orden en la materia de vórtices laminar nucleada en cupratos de alta temperatura crítica(Conicet scholarship)

2017-today: Supervisor of Jazmin Aragón PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on Relación entre estructura, magnetismo y superconductividad en calcógenos basados en Fe (Conicet scholarship)

2020-today: Supervisor of Joaquín Puig PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on Termodinámica, estructura y magnetismo de nanocristales de vórtices. (Conicet scholarship)

2017-today: Co-Supervisor of Federico Elías PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on Límites de estabilidad del vidrio de Bragg de vórtices en superconductores laminares. Co-supervisor of the experimental activities of the thesis. Supervisor: Alejandro Kolton, Solid State Theory Group, CAB. (Conicet scholarship)

Graduated Alumni

2010-2015: Supervisor of PhD thesis on Physics @ Instituto Balseiro of René Cejas Bolecek on Structural and magnetic properties of mesoscopic vortex matter (Conicet scholarship)

2011-2013: Supervisor of Master thesis on Engineering @ Instituto Balseiro of Cristian Belussi on Design and implementation of parts of the electronic control system for a scanning tunnelling microscope (IB-CNEA scholarship)

2014-2015: Co-supervisor of Master thesis on Physics @ Instituto Balseiro of Lucas Albornoz (supervised by Pablo Pedrazzini) on the topic Magnetometría Hall aplicada al estudio de transiciones de la red de vórtices en superconductores de alta temperatura crítica (IB-CNEA scholarship)

2015-2016: Supervisor of Master thesis on Physics @ Instituto Balseiro of Jazmín Aragón Sánchez on Visualización directa y modelado de la transición sólida orden-desorden en la materia de vórtices en superconductores (IB-CNEA scholarship)

2015-2016: Supervisor of Raúl Cortés Maldonado Post-doc stage on Condensed Matter Physics @ Instituto Balseiro, on Propiedades estructurales del frente de penetración de flujo magnético en superconductores con desorden controlado (Conicet scholarship)

2017-2018: Supervisor of Joaquín Puig MSc. thesis on Physics @ Instituto Balseiro, on Termodinámica, estructura y magnetismo de nanocristales de vórtices. (IB-CNEA scholarship)

Teaching as Maître d'enseignement, Instituto Balseiro

2019-: Statistical Physics

2017-2018: Experimental Physics IV

2017-2016-2015: Experimental Physics I

2015: Superconductivity, second part of Condensed Matter Phenomenology II

2014-2013-2011-2010-2009: Electrodynamics

2014-2013: Fluid dynamics

2011: J. A. Balseiro School on Experimental Techniques in Condensed Matter Physics

2011: Experimental IV

2010: Mathematica II for Saudi Students

Teaching as Assistant Profesor, University of Rio Negro

2014: Physics in biological systems, 3rd year of Physics University Teaching career.

2015: Applied Physics: Stability of structures and Fluid mechanics, 2nd year of Technical in Plants Nursery career.